Spirande stormakt
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spirande stormakt

A World of Warcraft guild
 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Inbjudningar till guilden

Go down 
AuthorMessage
Latte

Latte


Number of posts : 513
Localisation : Eskilstuna
Registration date : 2007-06-13

Inbjudningar till guilden Empty
PostSubject: Inbjudningar till guilden   Inbjudningar till guilden Icon_minitimeTue 08 Jan 2008, 17:42

Vilka personer kan bjuda in nya personer till guilden?
Just nu är det bara officerare och guildledaren som kan göra det.

Jag är ingen officer men vet en person som skulle vara kanon för guilden, hur ska jag göra?
Du pratar helt enkelt med en officerare, finns det ingen online så skickar du ett in-game mail till honom/henne.

Vad krävs för att få bli medlem?
Att personen SKALL vara 20 år eller äldre.
Att personen SKALL bo i sverige eller vara född i sverige.
Att personen SKALL läsa igenom vad Spirande Stormakt handlar om på forumet under ”Om Guilden”.
Att personen installerar Teamspeak så att man kan prata med eller åtminstone lyssna på de andra medlemmarna.
Att personen spelar och kommunicerar med andra personer i guilden.

Vad krävs för att man ska få vara kvar i Spirande Stormakt?
Samma saker som för att bli medlem samt att registrera sig på forumet och går in på forumet minst en gång i veckan.

Vadå, kan man bli ursparkad ur guilden om man inte är inne på forumet?
Nej så hårda är vi nog inte, däremot kommer vi förmodligen att ta kontakt med personen och prata lite med den och fråga varför hon/han inte har loggat in. Men om man konsekvent vägrar läsa på forumet kan medlemskapet kanske ifrågasättas.

OK, Nu är jag Novis, vad händer sen?
Inbjudna personer till guilden kommer att vara Novis i ungefär en vecka. Under den veckan är det upp till ALLA MEDLEMMAR OCH OFFICERARE att rapportera till den officer som är ansvarig för inbjudningen av personen. Rapportering sker genom att skicka ett in-game brev till den officerare som är ansvarig för inbjudningen. Efter novisveckan kommer personen antingen att bli en medlem i guilden eller att lämna den.

Hur ser man vem det är som är ansvarig för en Novis och hur ska man rapportera till honom/henne?
Öppna upp guildtabben i spelet, välj personen som man undrar över och klicka på den. Då kommer det upp en liten ruta med information och där ska det till exempel stå ”Inbjuden av Latte den 1/1 –2008”. Rapportera till den personen genom att skicka ett in-game mail. Att viska till en person är mindre bra eftersom det är lätt att personen inte har tid just då och inte ser meddelandet. Har man skickat ett mail är man garanterad att personen kan läsa det när han/hon vill. Dessutom har man en bra sammanställning till i slutet av veckan genom att bara kolla in-game mailen.

Jag har varit novis i mer än en vecka men är fortfarande inte medlem, vad ska jag göra?
Kontakta den officerare som står som ansvarig för dig och påminn honom/henne. Ibland krävs det att vi har en längre novisvecka än bara en vecka för att få in information om personen.

Vilka personer i guilden är officerare och som man ta kontakt med i spelet?
Latte
Flawlless
Gråkappan
Crazyswe
Nigina
Våra alts: Zethir, Zeth, Millton, Strumur, Gräddbullen, Dysterkvist, Hardyman, Mjuk, Flawful, Vereni.. Det är inte alla, men dom som spelas mest.
Back to top Go down
 
Inbjudningar till guilden
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spirande stormakt :: Spirande Stormakt för allmänheten :: För dig som vill bli medlem i Spirande Stormakt-
Jump to: